22 Ekim 2008 Çarşamba

kornişon salatalık turşusu



sıra geldi bugün saatlerimi alan turşuya. bu konuda çok tecrübeli değilim ama genellikle uydurma yaptığım yemeklerimin, tarife bakarak yaptıklarımdan daha güzel olmasına güvenerek kolları sıvadım. bikaç kulaktan dolma bilgim vardı, haftasonu pazardan limon tuzu, turşu tozu vs alırken satıcı ablayı da sıkıştırmıştım biraz. bugün bir de tecrübeli arkadaşların deneyimlerine başvurmak amacıyla internetten kısaca baktım. sonuçta herkes farklı tarif veriyor tabi. ben hepsinin ortalamasını alarak, biraz da işe kendi yorumumu katarak ama çok uğraşarak turşumu kurdum.

nasıl yaptığıma gelirsek; 6 kg kornişon salatalığa yaklaşık 4 lt kaynatılıp soğutulmuş su, bir küçük paket limon tuzu(5 kg salatalık için diye sorarak almıştım, gramını tam bilmiyorum), 10 yemek kaşığı kadar iri tuz ekleyerek turşumun suyunu hazırladım. (malzemeleri sıcak suda eritmek çok daha kolay oluyor) içine attığınız yumurta eğer suda asılı kalıyorsa çözeltiniz yeterli doygunluğa ulaşmış oluyormuş. tadına da baktım tabi, fena değildi. bu arada pet şişelere bikaç nohut, bikaç diş sarımsak koyup üzerine salatalıkları doldurdum. bikaçının en üstüne havuç dilimledim (nasıl olacağı ile ilgili bi fikrim yok, bu yüzden çok koymadım zaten) sonra şişelere hazırladığım suyu doldurdum. bir çay bardağı da elma sirkesi ilave ettim. elma sirkesi ile çok daha güzel oluyor. en son üzerine pazardan aldığım turşu tozundan çok az ilave edip şişeleri kapattım. bu arada şişelere sığmayan iri salatalıkları da kavanozlara doldurdum. kullanacağım zaman şişeleri keserek açacağım ama bazen fışkırabiliyor, dikkatli açmakta fayda var....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum yaptığınız için teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...